Vi använder cookies, för att öka användarvänligheten i enlighet med lagen om elektronisk kommunikation. Genom att fortsätta använda vår webplats förutsätter vi att du godkänner detta.
Nu erbjuder vi våra privatkunder e-faktura!
Av MicroNät
Publicerad 2019-03-04
Vi erbjuder nu våra privatkunder möjligheten att betala sin faktura elektroniskt via sin internetbank.
E-faktura är enkelt, säkert och belastar inte miljön med pappershantering.
Ansöker gör du via din internetbank men tänk på att det är den person i hushållet som står på avtalet med oss, som måste anmäla sig för e-faktura.
Gör så här:
1. Gå in på din internetbank.
2. Välj e-faktura och sök efter MicroGroup.
3. Följ länken och fyll i personnummer.
4. Från och med nu meddelar banken när det finns en ny faktura.
5. Betala; logga in på din internetbank och godkänn. Belopp, OCR och allt annat är redan ifyllt.
FAQ:
Vad är en e-faktura (elektronisk faktura)?
En e-faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken.
Hur vet jag att jag har fått en e-faktura till min internetbank?
Du måste regelbundet kontrollera hos din internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning.
Får jag min faktura på papper?
Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon faktura på papper från MicroNät.
Vilken information får jag på e-fakturan?
Den elektroniska fakturan innehåller samma uppgifter som en faktura på papper.
När betalas en e-faktura?
När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen. Vill du att fakturan ska betalas på en annan dag än förfallodagen kan det ändras på internetbanken.
När får jag e-fakturan?
E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått din faktura på papper.
Vad händer om jag missar att betala?
Om du missar att betala din e-faktura på förfallodagen får du ett inkassokrav per post, på samma sätt som gäller för faktura på papper.
Vad händer om jag byter bank?
Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från MicroGroup.
Hur avanmäler jag mig från e-faktura?
Via din internetbank letar du upp avanmälan för e-faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.
Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?
Har du frågor om betalningen, kontakta din internetbank.
Har du frågor om innehållet i e-fakturan, eller behöver du ytterligare information om e-faktura, kontakta MicroNäts kundtjänst.