Vi använder cookies, för att öka användarvänligheten i enlighet med lagen om elektronisk kommunikation. Genom att fortsätta använda vår webplats förutsätter vi att du godkänner detta.
MicroNäts allra första månadsbrev!
Av MicroNät
Publicerad 2025-09-02
Hej och varmt välkommen till MicroNäts allra första månadsbrev!
2025 har redan varit ett år fullt av utveckling för oss. Vi har lagt mycket kraft på att integrera två nya bolag i vår verksamhet – Winther Wireless och Air2Fibre. Båda har arbetssätt som skiljer sig från våra egna, vilket både har gett oss nya lärdomar och en del utmaningar längs vägen. Samtidigt har vi jobbat med att anpassa oss till de stora förändringarna som skett inom marknadsföring de senaste åren.
Mitt i allt detta har vi insett att vi vill bli bättre på att dela med oss av vad som händer hos oss på MicroNät. Därför lanserar vi nu vårt månadsbrev – en plats där vi framåt kommer att samla nyheter, insikter och glimtar från vardagen i vår verksamhet.
Vad kan ni förvänta er här? Först och främst uppdateringar kopplade till integrationen av Winther Wireless och Air2Fibre. Men vi kommer också att berätta om våra pågående utbyggnader, kommande lanseringar och andra viktiga steg i vår resa.
Winther Wireless – steg för steg framåt Integrationen av Winther Wireless var den första vi tog oss an under året, och nu börjar bitarna falla på plats. Under september och oktober kommer vi att uppdatera flera master i området för att säkerställa ännu bättre kvalitet. Det kan innebära kortare driftstopp, men självklart informerar vi berörda kunder i förväg.
Vi söker också just nu en ny installatör med bas i Åkersberga, där Winther Wireless har sitt kontor – en viktig förstärkning för att ge er snabbare och smidigare service.
Air2Fibre – intensiva månader framför oss
Integrationen av Air2Fibre är just nu i sin mest intensiva fas. Flera avtal med Bredband2 löper ut under slutet av 2025, och i september (2025-09-30) sker det första skiftet i Sandviken/Järbo. Här har vi redan börjat bygga ut nätet, med särskilt fokus på Ytterbyn och masten i Härräng.
I augusti skickade vi ut information till A2F-kunder i området om omläggningen till MicroNäts nät. Eftersom vi använder en annan teknik än A2F innebär förändringen både ett stabilare nät, bättre support och en enklare kontaktväg – ett nummer för allt. Bokningarna är redan igång.
Nästa etapp sker i oktober, då turen kommer till Öckerö, Vislanda och Norberg. Våra installatörer kommer ha fulla dagar med både resor och arbete – så stöter ni på dem ute i fält får ni gärna skicka med lite extra pepp!
MicroNät – hemma på alla fronter Hos oss på MicroNät pågår just nu arbetet med att färdigställa master och förbereda allt material inför omläggningarna i Järbo, Öckerö, Vislanda och Norberg. Parallellt fortsätter vi också med uppgraderingar av våra egna master i Västernorrland.
Utöver detta planerar vi redan för vinterns projekt och för arbetet med vårt nya tv-utbud tillsammans med Allente.
Viktiga datum: 2025-09-30: Stängning av A2F nät i Sandviken/Järbo 2025-10-31: Stängning av A2F nät i Öckerö, Vislanda, Norberg.
Presskontakt: Jonas Hellström, VD jonas@microgroup.se 0660-660102