Olika orsaker
Om du inte kommer åt internet, kan du försöka med följande:
-Börja med att kontrollera din router och utrustningen så det är rätt inkopplat.
-Starta om routern. Det gör du genom att koppla ur strömsladden till routern och låta den vara urkopplad i ca 30 sekunder. Koppla in sladden och kontrollera att inget glappar och låt routern starta upp.
-Starta om enheten du försöker ansluta, för att se om det avhjälper problemet.
-Prova anslut en annan enhet, för att se om problemet är begränsat till en enhet.
Om inget av ovan fungerar kan du kontakta vår kundservice, det gör du enklast genom att ringa 0660-20 60 00 eller kan du skapa ett felanmälan här.
För att få in de lokala sändningar på SVT och TV4 behöver man ha en antenn ansluten till sin TV Hub.
Antennen fungerar bäst om den är riktad mot närmaste TV-mast.
När antennen är ansluten till utrustningen startar du en kanalsökning:
Tryck på hemknappen (ser ut som ett hus) på fjärrkontrollen till TV Hub.
Stega åt höger till "kugghjulet" och tryck på OK.
Stega ned till "Kanaler" och tryck på OK.
Nu kommer en kanalsökning att genomföras.
När kanalsökningen är färdig finns de lokala sändningarna på HD versionen av SVT och TV4 kanalerna, obs ej icke-HD versionen.
Felkod: "Innehållet kan för närvarande inte spelas upp"
Beror oftast på att TV Hub ej är uppkopplad på WiFi.
För att kolla det:
Tryck på Hemknappen på fjärrkontrollen (ser ut som ett litet hus)
Gå till "kugghjulet" uppe till höger och tryck OK
Gå till "Enhetsinställningar" och tryck OK
Gå till "Nätverk och internet" och tryck OK
Se till att WiFi är aktiverat genom att symbolen till höger om "WiFi" är blå och inte grå,
När WiFi är aktiverat skall det finnas en lista med tillgängliga WiFi.
{Ibland kan det finns så många att man måste utöka listan genom att välja "Visa tillgängliga nätverk" under listan.
Då kan man bläddra igenom alla tillgängliga WiFi.}
Välj ditt WiFi i listan och tryck OK, välj med fördel det som slutar med -AC.
Knappa in ditt WiFi lösenord.
Verifiera att det är rätt lösenord, tryck på knappen längst ned till höger.
Nu skall TV Hub ansluta till WiFi och det skall gå att se på TV igen.
Tryck på knappen TV på fjärrkontrollen för att komma tillbaka till vanligt TV bild.
Skulle meddelandet fortfarande vara kvar, prova att byta kanal.
Kvarstår problemet, ring in till vår Support.
0660-20 60 00. Mån-Fre 8-17, lunch 12-13.
Ingen Internetanslutning på TV Hub?
Ibland behöver man koppla upp TV Hub på WiFi igen.
Kan stå ett felmeddelande:
INGEN INTERNETANSLUTNING
Kontrollera din nätverksinställning
Försök igen Hoppa Över
Välj Hoppa över och följ stegen nedan:
Tryck på hemknappen på fjärrkontrollen (ser ut som ett litet hus)
Gå till "kugghjulet" uppe till höger och tryck OK
Gå till "Enhetsinställningar" och tryck OK
Gå till "Nätverk och internet" och tryck OK
Verifiera att symbolen till höger om WiFi är blå. Skulle den vara grå, tryck på OK för att aktivera den.
Välj ditt nätverk i listan, MicroNat-XXXXXX-AC, och tryck OK.
Knappa in lösenordet.
Tryck på knappen längst ned till höger när du är klar.
När den är ansluten tryck på TV, längst upp i mitten på fjärrkontrollen för att gå till vanlig TV bild.
Ominstallation av TV Hub
Ominstallation av TV Hub
Tryck på Hem knappen (ser ut som ett litet hus)
Välj Inställningar (ser ut som ett kugghjul upp till höger)
Välj Enhetsinställningar
Välj Enhetsinställningar, igen
Välj Återställ
Välj Återställ, igen
Välj Radera allt
Vänta på att den startar om och följ sedan instruktionerna på skärmen
Det finns ett annat sätt att göra en ominstallation om ovanstående inte fungerar
På sidan av TV Hub finns 2 knappar, en Av/På knapp och en Bluetooth knapp
Dra ut strömmen, tryck och håll Bluetooth intryckt samtidigt som strömmen stoppas tillbaka
Fortsätt hålla Bluetooth intryckt tills en av dessa saker händer
1. Det står ”Erasing” på TVn, då släpper man Bluetooth knappen
2. Man har sett den stora färgglada cirkeln/blomman/ögat 2 gånger, då släpper man Bluetooth knappen
Följ instruktionerna på skärmen
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
- Pappersfaktura (49 kr i fakturaavgift).
-E-faktura (endast privatkunder).
-E-postfaktura.
Privatkunder har möjligheten att betala sin faktura elektroniskt via sin internetbank.
E-faktura är enkelt, säkert och belastar inte miljön med pappershantering.
Ansöker gör du via din internetbank men tänk på att det är den person i hushållet som står på avtalet med oss, som måste anmäla sig för e-faktura. Gör så här:
-Gå in på din internetbank.
-Välj e-faktura och sök efter MicroGroup Europe AB.
-Följ länken och fyll i personnummer.
-Från och med nu meddelar banken när det finns en ny faktura.
-Betala; logga in på din internetbank och godkänn. Belopp, OCR och allt annat är redan ifyllt.
Hos oss kan du delbetala installationen via Wasa Kredit.
För att beviljas delbetalning behöver du uppfylla nedan kriterier
-Vara minst 20 år.
-Inte ha några betalningsanmärkningar.
-Du behöver vara fast anställd.
-Du är folkbokförd i Sverige sedan minst 3 år.
För att få veta mer om våra delbetalnings alternativ, ring oss på 0660 - 20 60 00 eller besök Wasa för mer info och räkneexempel.
Kan ni säkerställa att tjänsten fungera innan installation?
Fri sikt eller inte mot mast
Information om fri sikt eller inte mot mast!
Hur lång kabel kan man ha mellan mottagare och teknikbox?
Vi har en begränsning på 50 meter för att kunna strömförsörja mottagaren.
Vilken typ av hårdvara använder ni?
Jobba hos oss
Vi söker alltid nya medarbetare!